Idag satt jag och läste CHIC och fick syn på en artikel om extrema bantningsmetoder. Jag tänkte att man har väll ändå hört allt men jag läste ändå och jag kan säga att jag fortfarande är chockad. Varnar er att metoden är oerhört obehaglig och rent av äcklig.
 
I artikeln berättade dem om binnikemask-dieten. Den här dieten går ut på att du frivilligt skaffar binnikemask, vilket är en upp till tio meter lång parasit som lever i dina tarmar och lever på det du äter(vilket gör att man går ner i vikt). Den här masken kan även komma krypande ur din rumpa i mindre delar(och det finns dessutom bara ett sätt för masken att i slutändan ta sig ut vilket är genom rumpan). För att få tag i det här måste man köpa kött från olika köttfarmar i Sydamerika och Afrika där kor infekteras med maskäggen. Inte nog med att människor råkar illa ut av det här så föds det upp oskyldiga kor endast för att detta ska kunna fortsätta. Eftersom att metoden är olaglig så är marknaden osäker och man vet inte alltid om man köper rätt. Om du råkar köpa fel, tillexempel kött från en gris med binnikemask så kan masken krypa upp i hjärnan och orsaka epelepsi.  
 
Nu låter ju det här helt sjukt och jag trodde knappt det var sant. Men jag googlade lite och det finns faktiskt folk som vill köpa det här?! På riktigt. Kan man verkligen gå såhär långt för att gå ner några kilon? Visst nog vet jag att människor som tar till sådana här extrema metoder kan ju inte ha helt sunda värderingar. Och vissa lider nog mest troligt av anorexia eller något liknande.Huvvaligen. Så hemskt och så otroligt sjukt.
 
Är ingen expert på ämnet men kände att jag var tvungen att skriva av mig för reagerade så starkt på artikeln.

1 kommentarer

Jennyyy

20 Sep 2012 21:51

Haha omg kan vara det vidrigaste!

Kommentera

Publiceras ej